Rozwój techniki i technologii informacyjnej oraz wynikające z niego zjawiska, takie jak rozwój działań marketingowych w Internecie, istotnie wpływają na sposoby komunikacji. W ostatnich kilkunastu latach wzrosło znaczenie marketingu internetowego. Pod pojęciem marketingu internetowego należy rozumieć aktywność marketingową w internecie.
Reklama internetowa w zasadniczy sposób różnic się od reklamy tradycyjnej. Wynika to głównie ze specyfiki Internetu. Łączy on w sobie zarówno cechy medium masowego jak i kanału komunikacji bezpośredniej. Pozwala to zarówno na dystrybucję, za pośrednictwem Sieci, informacji adresowanej do masowego odbiorcy jak i informacji ukierunkowanej na indywidualnego użytkownika, a także komunikację bezpośrednią opartą na indywidualnym kontakcie.
Decydujący wpływ na charakter reklamy w internecie ma jedna z głównych cech komunikowania sieciowego- jego interaktywność. Dzięki interaktywności Internetu, użytkownik odgrywa bardzo aktywna rolę w procesie komunikacji w porównaniu do odbiorca tradycyjnych mediów. W internecie to oglądający a nie nadawca decyduje, co chce obejrzeć i z czym się zapoznać.
Są różne miejsca i sposoby na reklamowanie swoich usług lub towarów w Internecie. Pisząc miejsca mam na myśli różne portale społecznościowe. Najpopularniejszym z nich jest Facebook. Jest on prawdziwym potentatem w sferze portali społecznościowych. Szacuje się, że odwiedza go w każdym miesiącu około 200 milionów osób. Jest to serwis, który łączy ludzi na całym świecie. Efekt Facebooka to masowe rozpowszechnianie informacji, a inicjatorami informacji są przede wszystkim zwykli ludzie.
Facebook to narzędzie, które zmienia sposób komunikowania się ze sobą ludzi, zmienia sposób sprzedawania produktów, kontaktowania się władz z obywatelami, a nawet zmienia sposób prowadzenia działalności gospodarczej. Dzięki potężnej ilości osób korzystających z Facebooka wyrósł on na potężną platformę marketingową.
Wielu zastanawia się ile kosztuje reklama na facebooku.
Odpowiedź na to pytanie jest prosta- to zależy. Koszty kampanii reklamowej w tym serwisie społecznościowym mogą zależeć między innymi od zasięgu reklamy, od konkurencji, itd. Aby nasza reklama na Facebooku była skuteczna musimy dokładnie zaplanować naszą kampanię. Pierwszym etapem będzie dokładne zdefiniowanie odbiorcy naszej reklamy.
Każda udana kampania reklamowa wymaga zdefiniowania grupy odbiorców, na której zamierzamy skoncentrować swoje działania. Drugim etapem jest określenie celów i zadań. Musimy zastanowić się, co chcemy osiągnąć. Czy naszym celem jest tylko i wyłącznie zwiększenie sprzedaży, czy może też polepszenie wizerunku naszej marki. Kolejnym etapem naszej kampanii reklamowej jest wytworzenie odpowiedniej treści reklamy. Treść reklamy jest podstawą udanej kampanii.
W internecie istnieje spora konkurencja, dlatego musimy stworzyć coś ciekawego, niepowtarzalnego, coś, co przykuje uwagę potencjalnego klienta. Ostatnim etapem kreacji naszej kampanii jest określenie budżetu na jego realizację. W tym momencie określona pulę pieniędzy najlepiej podzielić na dwie połowy. Pierwsza z nich będzie przekazana na realizację pierwszej kampanii reklamowej. Po wyczerpaniu środków na jej realizację warto przeanalizować jej rezultaty. Jeśli będą zadowalające to możemy ją kontynuować, jeśli nie musimy ją poprawić. Po poprawie możemy aktywować drugą naszą pule na reklamę.
Jeśli naszym zadaniem jest zbudowanie marki musimy przygotować się na długi i trudny proces. Niewątpliwie reklamy na Facebooku pomogą nam w tym. Silna marka ułatwia interpretację, przechowywanie i przetwarzanie dużych ilości informacji o produktach. Wpływa również na wzrost poziomu zaufania do podjętych decyzji o zakupie. Postrzegana jakość i pozytywne skojarzenia z marką zwiększają zadowolenie z użytkowania danego produktu.
Silna marka to gwarancja jakości, trwałości i stabilności oferowanych korzyści. Obecność marki w świadomości konsumentów kreuje lojalność i zadowolenie , umożliwia osiągnięcie sukcesu na rynku. Marka to szczególna wartość stanowiąca połączenie wartości produktu, obsługi i swoistej obietnicy producenta. Marka jest także głównym instrumentem wykorzystywanym w procesie kształtowania wizerunku.
Silna marka umożliwia eliminowanie szeregu ryzyka, przynosi korzyści organizacji i klientom. Wprowadzenie na rynek nowego produktu pod znaną już marką znacznie ogranicza koszty reklamy . Warto zatem zadbać o sposób reklamowania naszej marki w mediach społecznościowych, wybrać odpowiedni model reklamy.