Drutex, Kross, CCC czy Inglot, to tylko niektóre polskie firmy, którym udało się odnieść ogromny sukces na rynku międzynarodowym. Dzisiaj na podobny mogą liczyć wszystkie działalności biznesowe, które zdecydowały się działać w sieci. Pandemia koronawirusa mocno wpłynęła na działalność rynku e-commerce i trzeba przyznać, że to jeden z niewielu sektorów, który na rządowych obostrzeniach zyskał.
Dlaczego warto działać w sieci?
Nieograniczone możliwości promocji nie tylko na rynku lokalnym, ale też międzynarodowym, to tylko jeden z atutów prowadzenia e-działalności. Musisz wiedzieć, że zakładając sklep online, nie ogranicza Cię przestrzeń ani szeroki wybór asortymentu. Co więcej, ze swoją ofertą możesz docierać do licznych grup potencjalnych klientów i mogą oni pochodzić z najbardziej odległego zakątka świata.
Ponadto, prowadzenie e-sklepu jest znacznie tańsze, niż utrzymanie tradycyjnego punktu handlowego. Odchodzą koszty zatrudniania personelu do obsługi klienta i koszty wynajmu powierzchni sklepowej.
Polskie firmy w ciągłym rozwoju
W każdej branży panuje ogromna konkurencja, a żeby móc ją przegonić i utrzymać się na rynku, firma musi stale się rozwijać. Jeśli potencjalnych klientów w kraju jest zbyt mało, internet pozwala realizować ekspansję również na rynki zagraniczne.
Okazuje się, że nasze lokalne dobra są wielce doceniane poza granicami Polski. Pamiętaj tylko, że podstawą jest dobry, innowacyjny pomysł na międzynarodowy biznes. Odpowiednio przygotuj się do międzynarodowej działalności.
Nie da się ukryć, że zagraniczni kontrahenci są wielką szansą na rozwój nawet niewielkich firm. Ogromną zaletą krajowych biznesów jest to, że Polacy wprost uwielbiają korzystać z innowacyjnych rozwiązań. Zagraniczny numer telefonu, rozbudowana strona www, bankowość mobilna, to systemy konieczne, ale jednocześnie takie, z którymi Polacy nie mają większego problemu.
E-commerce szansa dla polskich firm
W ostatnim roku otworzono nawet kilka razy więcej e-sklepów, niż w latach poprzednich. Już 70% użytkowników internetu potwierdza, że dokonuje regularnych zakupów właśnie za pośrednictwem sieci. Jeśli na rynku lokalnym Twoja firma odniosła już sukces, rozwijaj biznes na rynku międzynarodowym. Pamiętaj tylko, że konieczna będzie promocja w sieci. Zorganizuj też dobry system przesyłek zagranicznych. Jeśli chcesz sprzedawać poza granicami naszego kraju, postaw na anglojęzyczną wersję strony i opcję tłumacza.
Prognozy na przyszłość
Prognozuje się, że branża e-commerce będzie przeżywać wciąż wzmożony rozwój, a użytkownicy sieci na stałe zmienią swoje tendencje zakupowe. Już teraz na całym świecie zamykane są kolejne centra handlowe, ponieważ te nie są rentowne. W Polsce zauważalny jest podobny trend. Zakupy online są wygodne, można je realizować w dowolnym miejscu i czasie oraz w niższej cenie. Co więcej, składanie zamówień jest niczym nieograniczone, wiele sklepów oferuje szeroki asortyment.