Obecnie w naszym języku pojawia się wiele nowych słów, które bardzo często mogą zostać np. zapożyczone z języka angielskiego. Do takich słów, należy też określenie content marketing. nie każdy wie, co to dokładnie oznacza, stąd też bardzo często pojawiają się w Sieci pytania, które brzmią: content marketing co to jest? W naszym poniższym artykule, spróbujemy państwu przybliżyć kwestię związaną z tym, czym dokładnie jest content marketing oraz gdzie ma on swoje największe zastosowanie.
Przede wszystkim – co to dokładnie znaczy
Zanim przejdziemy do kwestii związanej z szeroko pojmowanym zastosowaniem content marketingu, odpowiedzmy sobie na pytanie, czym dokładnie jest content marketing. Samo określenie, ma swój początek od dwóch angielskich słów, a mianowicie „content”, co w wolnym tłumaczeniu oznacza „jakość”, „treść” oraz marketing, które to pojęcie jest nam dobrze znane. W połączeniu oba te słowa możemy rozumieć jako „dobrej jakości treści”, czy też po prostu „treści które sprzedają”. Nie można w żaden sposób dosłownie starać się tłumaczyć tego sformułowania, ponieważ najzwyczajniej w świecie się nam to nie uda. Prawdą jest jednak to, że obecnie, pojęcie content marketingu, na stałe weszło do naszego życia i każdy, kto choć trochę ma do czynienia z Internetem wie, czym jest content marketing.
Gdzie jest najczęściej stosowany content marketing?
Skoro mamy już pewien ogląd sytuacji, jeśli chodzi o to, czym dokładnie jest content marketing, czas odpowiedzieć sobie na inne pytanie, a mianowicie: gdzie najczęściej jest wykorzystywany content marketing. Płaszczyzn, na których możemy prowadzić działania z tego zakresu, jest całkiem dużo. Co więcej, nie wszystkie muszą zostać sprowadzone do działań bezpośrednio w Sieci. Content marketing, może też być prowadzony w formie reklam tradycyjnych. Tym samym, mamy dwie płaszczyzny, na których możemy prowadzić działania z zakresu szeroko pojmowanego content marketingu. Zdecydowanie jednak, najczęściej z content marketingiem mamy do czynienia na płaszczyźnie internetowej. To tam właśnie najczęściej prowadzimy działania, które mają na celu wypromowanie naszej marki.
Co wchodzi w skład działań z zakresu content marketingu?
Skoro mamy już obraz tego, czym dokładnie jest content marketing oraz gdzie dokładnie mogą być prowadzone działania z jego zakresu, pora na przyjrzenie się temu, jaki rodzaj działań może wchodzić w skład content marketingu. Przede wszystkim należy wskazać tutaj bardzo szeroko pojmowane social media. Content marketing w dużej mierze opiera się właśnie na nich. Stworzenie strony fanowskiej naszej marki i aktywne jej prowadzenie, to jedne z najpopularniejszych działań, jakie możemy przeprowadzić w ramach content marketingu.
Nie jest to jednakże działanie jedyne. Innym sposobem na działania, które mogą być określone mianem content marketingu, jest z całą pewnością tworzenie treści na bloga firmowego. Bardzo dużo firm, które decydują się na założenie własnej strony internetowej, oprócz tego, że zamieszczają na niej opis swoich usług oraz cennik, często też dołączają zakładkę blog. Taki rodzaj content marketingu najczęściej ma za zadanie budowanie wizerunku naszej firmy jako specjalistów w danej branży. Ma pokazać naszym potencjalnym klientom, że jesteśmy naprawdę dobrzy w tym, co robimy. Innym przykładem działań z zakresu content marketingu, jest z całą pewnością pozycjonowanie stron internetowych.
Polega to na publikowaniu wysokiej jakości treści i umieszczanie jej na mocnych pod względem ilości odsłon portalach w taki sposób, aby przysłowiowo zagarnąć jak najwięcej ruchu dla naszej strony. Działanie takie jest skuteczne, ale jeśli chcemy je przeprowadzić w sposób należyty, musimy uzbroić się w cierpliwość. Czasem na efekty takiego rodzaju content marketingu musimy poczekać nawet i trzy miesiące.
Czy content marketing jest działaniem skutecznym?
Ostatnie pytanie, na które musimy sobie odpowiedzieć, dotyczy skuteczności content marketingu. Czy takie działania w ogóle się opłacają? Patrząc na to, jak obecnie rozwija się rynek reklamy w Sieci, można śmiało stwierdzić, że działania z zakresu content marketingu są jak najbardziej opłacalne.
Musimy jedynie wiedzieć, w jaki sposób skutecznie je realizować. Wiadomo jednak nie od dziś, że jeśli nie mamy jakiegokolwiek pojęcia o tym, w jaki sposób wykonać takie działania, najlepszym, rozwiązaniem będzie zlecenie ich profesjonalistom. Tylko w taki sposób zyskamy pewność, że działania te będą w pełni skuteczne i rzeczywiście się nam opłacą.