Reklamowanie różnego rodzaju produktów na Instagramie, to dziś najlepszy sposób na zarabianie, na naszym profilu. Potrzebne są do tego duże zasięgi, w postaci lajków i obserwujących.
Niestety wielu twórców popełnia wyraźne błędy, które mogą sprawić, że odbiorcy, zamiast zachęcić się do kupna albo skorzystania z danej usługi, ominą ją szerokim łukiem. W pierwszej kolejności powinno nam zależeć na zdobyciu wiarygodności, a nie zarabianiu jak najwięcej na przypakowanych współpracach.
Upewnij się, że marka jest godna zaufania
Zanim coś zareklamujesz, dowiedz się dokładnie, jak działa dany produkt i czy jest godny polecenia. Nie możemy pozwolić, żeby chęć zarobienia nas zaślepiła. Pamiętaj, że to na Tobie spoczywa obowiązek reklamowania tylko tych produktów, które są bezpieczne. Jeśli ktoś je kupi i będzie się po nich źle czuł albo wystąpią u niego poważne komplikacje zdrowotne, to niestety będzie to twoja wina. Poczytaj o produkcie, zanim pokażesz go u siebie na profilu, upewnij się, że nie jest to oszustwo ani produkt, który nie spełnia swojej roli. To bardzo ważne, bo raz stracone zaufanie może być już nie do odbudowania – mówi ekspert z Kuplike.pl.
Nie staraj się na siłę sprzedać produktu
Nie jesteś sprzedawcą. Produkt masz tylko zareklamować, czyli powiedzieć, jak działa i że fajnie jest z niego korzystać. Zależnie od tego, co jest zawarte w waszej umowie, inaczej powinnaś podejść do promocji, pamiętaj jednak, żeby zbyt nachalne przypominanie każdemu o reklamowanych przez Ciebie usługach lub towarach tylko wszystkich do nich zrazi. Jesteś osobą, która zachęca, nie zachowuj się więc jak sprzedawczyni, ale jak osoba polecająca dany produkt. Dzięki temu nie wyjdziesz przed swoimi odbiorcami na zdesperowaną i pokażesz innym markom, że potrafisz dobrze obchodzić się z marketingiem.
W pełni wywiąż się z umowy
Decydując się na reklamowanie jakiegoś produktu, podpisujesz umowę. W niej jest zapisane wszystko, czego oczekuje od Ciebie zleceniodawca, ale także czego Ty od niego oczekujesz. Jest tam twoje wynagrodzenie i to, na jakiej zasadzie będzie wypłacane i to potencjalnie interesuje Cię najbardziej, ale nie zakładaj, że wiesz dokładnie, co dalej. Każdy reklamodawca może mieć swoje wymagania, dowiedz się więc dokładnie, czego oczekuje i wywiąż się dobrze z każdego punktu. Jeśli tego nie zrobisz, zamiast wynagrodzenia mogą czekać na Ciebie kary umowne albo sprawa sądowa, a to zdecydowanie nadszarpnie twój wizerunek.