Jak unikać filtrów antyspamowych?

0
716

Gdy prowadzimy marketing internetowy, czasami możemy mieć problemy z filtrami spamowymi. Nie dotyczy to bowiem jedynie rzeczywistego spamu. Niektóre systemy są szczególnie „nadgorliwe”, przez co źle klasyfikują wiadomości bez względu czy są wysyłane ręcznie czy jako newsletter. Jak zatem poradzić sobie z tym problemem?

Wysyłaj wiadomości w prawidłowy sposób

Łatwo jest wysłać wiadomość zarówno do jednej, jak i kilku osób. Podczas tworzenia maila mamy do dyspozycji kilka pól:

  • Do – tutaj umieszczamy głównego adresata
  • DW (Do Wiadomości) – dla dodatkowych adresatów
  • UDW (Ukryte Do Wiadomości) – używamy, gdy chcemy ukryć emaile innych osób.

Problem pojawia się przy wysyłaniu wiadomości do kilku osób. Pierwsze dwie opcje mogą stać się pożywką dla wirusów, ostatnio nie wygląda zbyt ładnie, szczególnie gdy chodzi o system antyspam. W takiej sytuacji najlepiej skorzystać z dedykowanego narzędzia, który do każdej osoby wyśle osobną wiadomość.

Sprawdź pola nagłówka wiadomości

Wśród najważniejszych pól warto zawsze sprawdzić:

  • From – tutaj podajemy adres email i nazwę nadawcy
  • To – adres email i nazwę odbiorcy
  • Reply-To – gdzie mają trafiać odpowiedzi (jeśli jest inny niż From)
  • Subject – temat wiadomości

Może to pomóc w tym, by system antyspam nie kwalifikował danej wiadomości jako spam.

Optymalizacja treści

Samą treść także warto zoptymalizować, by antyspam nie uznał to za śmieci, których nie tak mało w internecie. Filtry bowiem sprawdzają nie tylko wcześniej wspomniane punkty, ale także samą wartość pod trzema względami.

Struktura

Konieczne jest to, by:

  • Wiadomość zawierała wersję HTML i plain-text
  • Posiadała mniejsze grafiki oraz alternatywną wartość tekstową
  • Nie zawierała załączników (jeśli jest to możliwe) szczególnie z rozszerzeniami .exe, .js i .xlsx

Treść

Warto zadbać o:

  • Unikanie fraz manipulacyjnych i agresywnie sprzedażowych np. wyjątkowa oferta, najlepsza cena, najtaniej
  • By było jak najmniej linków (szczególnie skróconych)
  • Personalizację tekstu nie tylko w powitaniu

Formatowanie

Warto unikać:

  • Pisania wersalikami
  • Używanie przesadnie jaskrawych kolorów
  • Używanie koloru tekstu, który mało kontrastuje z tłem

Testowanie wiadomości

Gdy mamy już gotową wiadomość, warto ją po prostu przetestować. Jak? Wysyłając ją np. na tymczasowy mail, który można wygenerować z pomocą takich programów jak Mail-Tester czy Mailgenius. Potem otrzymamy raport, który pokaże nam, co jeszcze warto poprawić.

Dzięki takim działaniom antyspam nie powinien mieć problemu z naszą wiadomością, a odbiorcy będą bez problemu ją zawsze otrzymywać.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here