Jak założyć fanpage na facebooku?
Założenie Fampage na facebooku jest bardzo proste, nie ma w tym nic skomplikowanego. Na stronie głównej facebooka mamy opcje „utwórz stronę”, wchodzimy w nią i już jesteśmy w kreatorze naszego przyszłego fanpage. Wybieramy tam kategorię treści jakie będą się tam pojawiać, czy to będzie blog, czy strona jakiejś firmy itp.
Następnie wybieramy nazwę naszej strony, jakiś podpis/motto, do tego dodajemy obrazek w avatarze i w tle i można powiedzieć, że nasza strona już jest gotowa. Samo założenie strony nie sprawi nam większego problemu, myślę że osoba w starszym wieku poradziłaby sobie z tym, ale już jej prowadzenie to dużo bardziej złożona i skomplikowana sprawa.
Jeżeli nasza strona będzie połączona z naszym oficjalnym kontem, mamy możliwość zaproszenia znajomych do polubienia strony naszej firmy, czy bloga. Jest to bardzo ważne z takiego powodu, że jeżeli tylko założymy stronę i nikogo nie zaprosimy do jej obserwowania to nikt nie będzie widział co my na tej stronie tak naprawdę robimy, a przecież nie o to nam chodzi.
Jeżeli będzie to strona naszej firmy, warto pomyśleć nad wykupieniem reklamy na facebooku mają to do siebie, że nie musimy inwestować w nie dużo pieniędzy a i tak możemy szybko rozpromować naszą stronę. Jest tak za sprawą polecania strony przez innych ludzi. Działa to w ten sposób, że jeżeli Kowalski polubi naszą stronę, to zobaczy to na przykład Malinowski i inni znajomi i może właśnie ktoś z nich też polubi fanpage jeżeli zainteresuje go to co na tej stronie się znajduje.
Kiedy będziemy uzupełniać naszą stronę, musimy zadbać o to, aby była ona przejrzysta. Nie może to być suchy tekst o naszej działalności, lub same zdjęcia, które do tego jeszcze będą w słabej jakości. Content musi być dopracowany i zbalansowany.
Fanpage to tak naprawdę najprostszy sposób na to, aby nasza firma, czy inna strona „złapała” potencjalnych klientów.
W prowadzeniu takiej strony warto pamiętać o tym, żeby się nie zniechęcać, To nie jest tak, że zaraz po założeniu strony i wrzuceniu kilku postów ludzie będą sypać lajkami i komentować wszystko jak leci. Na to niestety trzeba czasu i cierpliwości. Sam fanpage też musi urosną do jakiegoś rozmiaru, aby inni ludzie wiedzieli, że to nie jest tzw. fake strona. Czasami powstają takie sztuczne strony nie mające żadnego celu i ludzie też się ich boją.
Aby rozpromować naszą stronę za darmo, można też użyć kilku trików, ale są one nie zawsze dobrze odbierane przez ludzi.
Od czasu do czasu można udostępnić śmiesznego mema, albo zrobić go samemu, jeżeli jest on naprawdę dobry, może on się rozejść po całej Polsce, oczywiście ludzie będą go wrzucali też na swoje strony i to nie będzie w ten sposób, że jeżeli ktoś go zobaczy, to akurat będzie na Twojej stronie, jednak większość ludzi właśnie udostępni go z Twojego fanpage, co nabije bardzo duży ruch na stronie. A właśnie o to między innymi chodzi, o ruch. Aby ludzie komentowali, udostępniali i lubili posty.
Można również spróbować zachęcić ludzi do dyskusji na poruszający i ciekawy temat. Ludzie lubią dyskutować, czasami niestety też się kłócić, ale jak już wcześniej napisałem ruch, to jednak ruch.
Jednym z trików jest też zachęcenie fanów do zrobienia czegoś na naszej stronie, a w zamian obiecanie nagrody, stosuje to masa fanpegów. Polega to na tym, że jeżeli nasza firma sprzedaje na przykład odżywki, możemy dodać posta, że spośród wszystkich, którzy udostępnią, skomentują i zalajkują ten post, wybierzemy 3 i rozdamy jakiś zestaw odżywek, lub inne gadżety. Ludzie lubią takie konkursy, ponieważ ich to kosztuje najwyżej 30 sekund, a można zgarnąć fajną nagrodę. A my możemy wrzucić sobie to w koszty kampanii reklamowej.
Grupa podłączona do naszego fanpage to też jest coś o czym warto pamiętać. Jest to takie forum. Warto rozważyć opcje założenia takiej grupy. Na niej ludzie będą mogli sami pomagać Ci w szukaniu pomysłów na Twoją firmę czy bloga. Dadzą też znać, czy produkty, które sprzedajesz są warte kupna, co mógłbyś zmienić, co poprawić, a z czego kompletnie zrezygnować.
Najważniejsze jest to, że samo założenie fanpage nic nie kosztuje. Więc zawsze można spróbować, jeżeli nie wyjdzie, to trudno, można go w każdej chwili usunąć, lub zostawić aby czekał na lepszy moment i lepszą wenę.
Facebook ma wielu zwolenników, ale i przeciwników, Jednak trzeba zaważyć, że takiego narzędzia do reklamy naszej firmy nigdy nie było. W prosty sposób możemy dotrzeć do wielu ludzi w całym kraju, a nawet i na świecie. Warto z tego korzystać.