Reklamacje produktów wytwarzanych przez firmę i ich zasadność jest zawsze problemem. Często za reklamacją kryje się niewłaściwe użytkowanie przez końcowego klienta. Nieprzestrzeganie wytycznych bezpiecznego transportu do odbiorcy. Może jednak się zdarzyć, że wina będzie po stronie producenta. Powoduje to wzrost kosztów przedsiębiorstwa i niezadowolenie klienta.
Powstawanie wadliwych produktów może mieć wiele przyczyn. Zdarza się, że podczas cyklu produkcyjnego nastąpi niespodziewana awaria maszyny, możemy mieć do czynienia z błędem ludzkim lub z wadliwym surowcem użytym do wytworzenia danego produktu. Brak precyzyjnych procedur może powodować, że końcowy produkt będzie wadliwy. Każdy produkt składa się z wielu mniejszych części. Dlatego ważne jest, aby każdy etap produkcji był kontrolowany. Jeśli zależy nam na zwiększeniu jakości naszych produktów, ważne jest, aby była wprowadzona kontrola jakości (QA) w przedsiębiorstwie.
Co to takiego Quality Assurance (zapewnianie jakości)?
To nic innego jak wprowadzenie odpowiednich zasad, procedur postępowania, regulaminów na każdym etapie produkcji. Sporządzenie odpowiednich procedur od momentu projektowania, poprzez zakup surowca, przez cały system produkcji, aż po wydanie gotowego produktu z magazynu. Na każdym etapie dokonywana jest analiza wyrabianego produktu z kartą charakterystyki produktu podanego przez zamawiającego czy projektanta. W ten sposób możemy wychwycić każdy nawet najmniejszy błąd podczas danego etapu produkcji.
Jeśli odpowiednio wprowadzimy kontrolę jakości (QA) w przedsiębiorstwie, tylko na tym zyskamy. Nasi pracownicy przejdą specjalistyczne szkolenia, co spowoduje wzrost świadomości pracownika co do jego wkładu i odpowiedzialności w końcowy produkt. Dzisiejsze zakłady to nie tylko ludzie, ale też w coraz większym stopniu maszyny. Również dzięki nim możemy prowadzić ciągły monitoring cyklu produkcyjnego dzięki setkom czujników, które możemy wprowadzić w cykl produkcyjny. Tym samym możemy wychwycić błędy lub usterki, które nie zostały wychwycone przez personel.
Dzięki Quality Assurance (zapewnianie jakości) możemy szybko reagować oraz cały czas poprawiać naszą produkcję i zmniejszać straty wynikłe z różnych zdarzeń. Jeśli chcesz zgłębić informacje na powyższe tematy i zależy Ci na zwiększeniu jakości swoich produktów oraz zmniejszenia liczby zgłaszanych reklamacji w Twojej firmie to zapraszam do zapoznania się z informacjami zawartymi na operatorsystems.pl. Profesjonaliści pomogą rozwiać Ci wszystkie wątpliwości oraz dowiesz się, jak wiele korzyści płynie z wprowadzenia kontroli jakości (QA) w przedsiębiorstwie.